12/8/15

Cambodja - Kep

Després de tres setmanes amb molts de contrasts i amb dies molt bons i no tant bons a Vietnam, toca passar la frontera i dedicar uns dies la més tranquil·la però no menys bella Cambodja.

L'entrada al país l'efectuem pel sud-est, doncs venim de la illa de Phu Quoc. El dia abans d'agafar el ferri de l'illa, comprem un passi amb "todo incluido". Aquest inclou el viatge amb ferri, el transport a l'oficina central de Ha-Tien (encara a Vietnam) i el transport amb bus a través de la frontera fins (en el nostre cas) Kep, a pocs quilometres de la frontera.

Tot passa amb normalitat excepte alhora de pagar el visat d'entrada al país. En aquest punt de la frontera som 4 gats els que passem, i molts funcionaris per fer-te els papers sense pressa. A la data que vam entrar nosaltres al país, el preu oficial del visat era de 35€ , però que el que es llegeix als fòrums, aquest preu només el pagues si entres per via aèria...per via terrestre sembla ser que t'estafen de mala manera i en el nostre cas ho van fer. Ens van cobrar 40€ del visat + 1€ la revisió mèdica (consistent en mirar-te la febre...). Per molt que els diguis que aquest no és el preu del visat, és una lluita de David contra Goliat. Intentem discutir una mica, però si no paguem 40€, no entrem al país...i ens deixen a entendre que ells no tenen cap pressa i que nosaltres mateixos...és indignant com governs de països com aquest permeten aquest tipus de "corrupció", sobretot tenint en compte el turisme és un dels principals motors d'aquest pobre país en el qual coses com aquestes fan passar les ganes d'anar-hi. Queda dit!

Fets els tràmits de la duana (1 horeta entre una cosa i altra), tornem a pujar a la furgoneta i en 15 minuts més ens deixa al centre de Kep. Perquè Kep? En havien parlat molt bé de la regió de Kep i Kampot, i entre una i l'altre, ens decantem per la primera perquè té mar, i certament no ens decepciona.

Per tripadvisor havíem trobat algun opinió d'un "hotel" amb bungalows al mig dels arbres una mica a les afores de Kep. El tuk tuk que ens ve només de posar el peus a la plaça de Kep, ens anomena els Tree Top bungalows, i decidim que ens hi porti per veure si realment és el que diu a la web.

Al mig de la natura i fet de fulls de bambú, els bungalows del Tree top són exactament el que buscàvem per descansar un parell de dies, Ens ofereixen aquesta cabanya per 7$ la nit...encara no ens ho acabem de creure així que decidim quedar-nos-hi almenys dues nits.

Mentre jo aprofito per anar a fer una mica de running pel mig del frondós Kep National Park, la Núria es queda a les hamaques llegint tranquil·lament.

Cambodja ens regala la tranquil·litat i solitud que difícilment trobàvem a Vietnam.

L'endemà decidim llogar bicis a l'hotel mateix, i fem la volta per fora el Kep National Park. A mesura que anem pedalant al llarg del matí, ens n'adonem que aquest part del país és una combinació de camps d'arròs amb palmeres d'un verd ben intens.

A la tarda anem a la platja del poble i el tram de costa dels voltants i no podem marxar de Kep sense provar el que és segurament un dels llocs on es mengen els cranc més bons i grans all over the world, que per cert pesquen els mateixos treballadors del restaurant unes hores abans!

Ens hi quedaríem més dies Kep i al sud-est Cambodjà, però malauradament només ens queden 6 dies de viatge, i aquest petit país encara ens ha d'ensenyar moltes coses, així que 48h després d'haver aterrat a Kep, des de la mateixa plaça agafem un bus que amb 3,5 hores ens deixarà a la capital del país.